Vakantieblog van cinenden West Amerika

Carmel - San Simeon (183 km.)

Hallo allemaal, Vandaag was weer een leuke dag...we zijn begonnen in Carmel waar we via Scenic road weer California highway 1 in zuidelijke richting hebben genomen. Scenic road is een weg langs de kust waar de huizenprijzen op telefoonnummers lijken...ik denk dat dat genoeg zegt. Op het strand aldaar heb je ook een mooi uitzicht op Pebble beach...dus hebben we daar nog even wat foto's gemaakt. Onze eerste stop vandaag was bij Point Lobos State Reserve. Een natuurpark waar je verschillende wandelingen kunt lopen...wij hebben gekozen voor de sealion trail, een wandeling langs een stuk kustlijn met veel zeeleeuwen. Na deze route hebben we ook nog de birdrock trail gelopen...deze voerde ons langs rotsen waar veel soorten kutvogels...uhh kustvogels nestelen. Na deze wandelingen zijn we weer in de auto gestapt en verder gereden richting de Bixby bridge...een fotogenieke boogbrug uit 1932. Na deze ook op de foto te hebben gezet zijn we vervolgens bij de Big Sur River Inn gestopt.... dit is een motel langs Highway 1 waarachter een beek loopt waar men lounge stoelen in heeft gezet zodat je al pootjebadend van de lunch of andere versnapering kunt genieten. Na een stuk verder gereden te hebben zijn we op Pfeiffer beach een heel klein uiltje gaan knappen.... Na een verfrissend schoonheidsslaapje zijn we verder gereden naar San Simeon waar we de nacht zullen doorbrengen... vlak voor dit dorp ligt een strand welke wordt bevolkt door een kolonie zee-olifanten....dat zijn leuke beesten !!!! maar lelijk...net m'n buurman hahahaaaa (sorry bur). Na intrek te hebben genomen in ons nachtverblijf (San Simeon Lodge) hebben we in het bijbehorende restaurant heerlijk gegeten... toen we na het eten naar buiten liepen vroeg Cindy zich af wie er aan bet bbq-en is.....en wat bleek... er woed een flinke duinbrand... de brandweer is met man en macht bezig de brand onder controle te krijgen maar kunnen er niet makkelijk bijkomen... ben benieuwd hoe dat afloopt... gelukkig zit er een flinke kreek en een snelweg tussen de brand en ons motel. Ga nu ff lekker douchen en dan heerlijk naar dromenland... De garoeten van Cinenden.

Monterey - 17 mile drive - Carmel

Hallo lieve kijkbuisvrienden, Hier zijn we weer met onze avonturen van vandaag.... Na een vroeg fruitontbijt deze ochtend hebben we ons om 08:30 uur gemeld in de haven van Monterey voor onze whale watch tour.... Om 09:00 verkoos onze schuit het ruime sop van de grote oceaan, of zoals de amerikanen het noemen 'The Pacific'. We voeren ongeveer 10 nautische mijlen uit de kust...hier was de kans om walvissen tegen te komen het grootst... na een uur rondvaren op deze enorme plas met water hadden we alleen nog maar sardientjes gezien... en deze zaten ook nog tussen 2 witte boterhammen.... nee we hadden kwallen, meeuwen en een paar zeeleeuwen gespot maar niet waar we voor kwamen. Na nog ongeveer een half uur kregen we het bericht dat een andere boot ergens in de verte iets had gezien, dus wij daar naartoe en wat bleek.... 2 bultrugwalvissen WAUW !!!!! wat een gaaf gezicht om deze reuzen in de vrije natuur te zien... en groot... zeker 30 meter lang ! Wat een fantastische ervaring.... Een bijkomend voordeel van zo'n tour is dat je er honger van krijgt...en niet zomaar een beetje trek....nee de kindertjes in Afrika zijn er niks bij (sorry, wilde alleen maar aangeven hoeveel honger ik had). Gelukkig zijn er op de pier een aantal visrestaurants, en voor de mensen die mij goed kennen....dah lus ik. Ik had bij Cafe Fina een viskebab en Cindy had een halfje wit besteld... een Clam Chowder... dat is een uitgehold witbrood met daarin een dikke vissoep... dah luste ik ook... want Cindy zat er snel vol van....hmmmmmm. Met volle maagjes gingen we op pad naar het zee aquarium van Monterey...daar aangekomen stonden er ongeveer 700 bussen met aziatische touristen, en ja allemaal met fototoestel om hun nek, op de parkeerplaats om het aquarium te bezichtigen. Snel besloten we dit voor een andere keer te reserveren en zijn door gereden naar de bekende 17 mile drive.... een stuk private tolweg aan de kust met daaraangelegen een heleboel heel vervelende stulpjes waarvan de prijs begint bij zo'n 2 miljoen voor een pieremegoggel van een huisje. Ook liggen langs deze weg de 3 mooiste golfbanen van Amerika... de Spyglass, de Spanish Bay en de bekendste Pebble beach. Hier zijn we even gestopt voor een bezichtiging... ik kon alleen maar WAUW uitbrengen... wat een mooie baan zo langs de kust !! Hole 1 is par 4 bij handicap 8.... en er mag dus alleen gespeeld worden als je minimaal deze handicap hebt.... nog even oefenen dan maar. De green van hole 18 ligt vlak voor de lodge (kantine) hier hebben we even staan kijken en inderdaad....we moeten nog veel oefenen. En zelfs dan...een singel greenfee kost USD.500 en moet 12 maanden van tevoren worden gereserveerd. Na deze indrukken zijn we naar het volgende dorp, Carmel, gereden waar we zullen overnachten. De vorige burgemeester van dit dorp is een bekende... namelijk Clint Eastwood. We hebben vanavond ook in 1 van zijn restaurants, Hog's breath inn, gegeten. Nu zijn we weer op onze kamer en gaan we zo weer lekker slapen.... Bedankt en tot morgen, Cinenden

San Francisco - Monterey (190 km.)

Hallo allemaal, Vandaag was onze eerste reisdag.... we zijn vroeg vertrokken vanuit San Francisco. De rit was in zuidelijke richting via de California highway 1. Deze weg slingerd zich dwars prachtige natuurgebieden langs de grote oceaan... dat levert echt adembenemende vergezichten op. Onderweg kwamen we langs Half Moon bay, een schilderachtig vissersdorp. Hier hebben we een pitstop gemaakt voor het ontbijt. Na een stevig ontbijt zijn we verder gereden. Omdat het binnenkort haloween is hebben veel pompoenboeren een stuk landbouwgrond omgetoverd tot een spookachtig leuk verkoopcentrum om hun handelswaar aan de man te brengen. We hebben een tweetal van deze verkooppunten bezocht. Een stuk verder kwamen we langs een berryfarm....een boerderij met alleen maar aardbeien.... we hebben hier een stop gemaakt en eenmaal binnen bleek dat men van alles van deze aarbeien maakte.... limonade, aardbeienkoffie, allerlei soorten gebak en jams. Cindy had en aardbeienkoffie en ik een limonade allebei vergezeld van een aardbeien versnapering ;-) Nadat we onze reis hadden hervat kwamen we al snel langs de oude vuurtoren 'Pigeon Point' welke uiteraard ook even op de kiek moest.... Na deze stop zijn we doorgereden naar Monterey.....hier aangekomen moesten we op zoek naar een slaapplaats. Dit was snel geregeld... Na het inchecken hebben we de auto gepakt en hebben we een bezoek gebracht aan Fishermans Wharf. Hier hebben we wat gegeten en een whale watching tour geboekt.... we gaan morgenochtend dus de grote oceaan op om walvissen te spotten...ben benieuwd !!! Nu ff douchen en lekker ons mandje in.... tot morgen... Groeten, Cinenden

San Francisco fleet week (haven dagen)

Hallo allemaal, Zoals de titel van dit verhaal al doet vermoeden zijn we met onze neus in de boter gevallen...maar daarover straks meer. Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan want we hadden tickets voor een bezoek aan de bekende gevangenis Alcatraz. Onze boot naar dit eiland zou om 10:00 uur vertrekken en we moesten een uur van tevoren inchecken....daarbij komt dat het nog een stevige stiefel is naar Fishermans Warf waarvandaan de boten vertrekken. Onderweg besloten een stukje met de allom bekende cable car (trammetjes) te reizen. En het is net als op de tv... aan de buitenkant hangen meer mensen dan er binnenin zitten. Aangekomen op Fishermans warf konden we direct inchecken voor onze tocht naar Alcatraz. Daar aangekomen hebben we ons direct losgemaakt van de meute en zijn we direct naar het cellengebouw gelopen...hier hebben we een audio tour gedaan door de oude gevangenis waar onder andere Al Capone gevangen heeft gezeten. Best interessant om eens te zien... Na deze tour begon het eiland redelijk vol te lopen met touristen en zijn we terug gegaan naar het vaste land. Hier teruggekomen hebben we wat gewinkeld.... Cindy heeft een paar weken geleden haar oude gouden sierraden verkocht en daar een behoorlijk bedrag voor teruggekregen. Om dat geld niet zomaar te laten verdwijnen wilde zij graag wat nieuwe Trollbeads kopen....en deze zijn hier, vanwege de gunstige dollarkoers, een stuk goedkoper. We vonden een juwelier welke veel voorraad had....dus hebben we hier flink wat spullen gekocht...en ja zelfs voor mij een armband met 1 glazen bead en 1 zilveren. We hoorden allemaal vliegtuigen laag overkomen dus zijn we even gaan kijken en wat bleek.... het is vanaf vandaag fleetweek met vanaf vandaag 3 dagen lang vliegshows van de US Navy (Blue Angels)....F16's en andere militaire vliegtuigen gaven een indrukwekkende show van hun kunnen...ja zelfs onder de bruggen door Wow.... Hierna hebben we in een typische Amerikaanse diner (Johnny Rockets)geluncht. Toen we onze buikjes vol hadden gegeten hebben we 2 fietsen gehuurd en hebben de de Golden Gate Bridge bedwongen. Wow wat een geweldige ervaring is dat... maar ik moet wel zeggen dat dit tochtje van ongeveer 20 km. op het randje was van wat we aankonden... het was een behoorlijk pittige rit....maar we hebben het volbracht !!! Na deze tocht naar de overkant van San Francisco bay hebben we de ferry teruggenomen. Weer terug in de stad hebben we weer het trammetje omhoog genomen en zijn we na een korte pitstop voor 2 heineken moe maar voldaan weer terug op onze kamer. Groeten, Cinenden

San Francisco

Hallo allemaal vanuit een zonnig San Francisco !!! Vanmorgen zijn we met de trein aangekomen in San Francisco. De stad van de Golden gate bridge, de cable car (het beroemde trammetje) en natuurlijk Alcatraz. Vanaf vandaag hebben we ook de huurauto tot onze beschikking. Deze konden we vandaag ophalen op het vliegveld. Na een korte opfrisbeurt in ons San Franciscosche hotel (Red Coach Motor Lodge) zijn we met de aiportshuttle naar het vliegveld gereden. Best leuk want hier zaten meer passagiers in....en die gingen allemaal naar huis... jammer voor hen maar voor ons best leuk. Geen beter vermaak dan leedvermaak hahahahaaa. Voor de tweede keer hebben we een Dodge Charger gehuurd, en voor de tweede keer niet gekregen... we zijn nu opgescheept met de lelijkste amerikaanse auto die je je maar kan voorstellen een Chevy Impala. Maar hij rijdt TOP....3,6 ltr V6 automaat, dat gaat best. En ja...geen beter vermaak dan leedvermaak dus lach ons maar uit. Terug gekomen in de stad hebben we een wandeling gemaakt langs de Painted Ladies...dat is een rijtje typische huizen van hier welke ook vaak te zien zijn op de tv, en ook bijvoorbeeld in de serie Full House. Hierna zijn we door Japan centre gewandeld met allemaal japanse winkeltjes en restaurants. Cindy heeft hier bij een juwelier een setje oorbellen met parels gekocht. Daarna hebben we gedineerd in een sushi restaurant met werkelijk fantastisch lekker sushi....morgen zeker weer !!! Inmiddels zijn we weer op onze kamer en beginnen we allebei weer in te storten. We gaan denk ik dan ook maar lekker slapen....voor morgen hebben we tickets voor Alcatraz geboekt en staat het verder verkennen van deze stad op het program.... Welterusten en tot morgen.... Cinenden

Amtrak, Coast Starlight

Hallo allemaal, Gisterenochtend zijn we met de taxi naar het station gebracht waar de 'Coast Starlight' van Amtrak voor ons klaar stond. Tijdens deze taxirit was de hele binnenstad van Seattle afgezet door de politie... het bleek zo te zijn dat the first lady, Michelle Obama, hier was vanwege de aanstaande verkiezingen. In de trein hadden we een slaapcoupe gereserveerd. Heb hier lang naar uitgekeken, railaway is the USA. We hadden allerlei boodschappen meegenomen... eten, drinken en wat te snoepen... we hebben het gezellig gemaakt. Wat een prachtig gezicht om zoveel verschillende soorten landschappen aan je voorbij te zien trekken. Toen de avond viel werden onze (stapel)bedden klaar gemaakt. Ik moet zeggen ik heb heerlijk geslapen !!! Nu zijn we een station verwijderd van onze eindbestemming...San Francisco. Zojuist kwam onze steward voorbij om te vragen wat wij voor ontbijt wilden hebben...we vertelde hem dat we onze eigen boodschappies bij ons hadden...hierop reageerde hij verbaasd want nu blijkt dat we een all inclusive rit hadden geboekt zodat al die boodschappen niet nodig bleken... we hadden gisteren dus gewoon kunnen gaan lunchen en dineren hahahahaaaa...echt weer iets voor ons. Nou ja...in ieder geval hebben we gezonde dingen gegeten en het is hier altijd maar afwachten wat ze je voorschotelen. We zullen deze keer ook proberen wat foto's van onze coupe mee te posten. Fijne dag en tot het volgende bericht ! Cinenden

Laatste bericht...........uit Seattle

Daar zijn we weer, Een beetje later misschien dan verwacht maar we waren gisteren zoooo moe dat we al om 19:00 uur in bed lagen, wellicht toch wat last van de jetlag. Gisteren zijn we eerst even naar het station gelopen waarvandaan straks onze trein vertrekt...dit om mijn zus haar angsten geen werkelijkheid te laten worden en we morgen inderdaad in Alaska zijn...... en om eens te kijken hoe dat allemaal gaat. Daarna zijn we langs de boulevard teruggelopen waar we weer langs het reuzenrad liepen.... na nog even getwijfeld te hebben zijn we er toch in gegaan.... gevolg.... klamme handjes maar een waanzinnig uitzicht !!! Daarna nog even op Pike place Market een visje gegeten om vervolgens weer naar de andere kant van de stad te lopen en op zoek te gaan naar Cindy's favoriete amerikaanse winkel...Victoria's Secret. Hier heeft Cindy bijna ons hele vakantiebudget stukgeslagen.... maarja alles voor de liefde zullen we maar zeggen. Omdat ik inmiddels mijn eerste paar schoenen hier heb versleten was ik zo moe dat we na nog even een paar boodschappies voor morgen te hebben gedaan lekker op de kamer wat zij gaan lezen en dus vroeg zijn gaan slapen. Na 2x heerlijk te hebben geslapen....ja 2x want om 3 uur vannacht (12:00 uur nederlandse tijd) heeft een van de lezers van dit blog ons wakker gebeld, nogmaals hartelijk dank hiervoor ;-)... zinn we inmiddels wakker geworden en zijn we aan het inpakken want straks gaan we met de trein (Amtrak) naar San Francisco. Deze trip duurt ongeveer 24 uur... ben enorm benieuwd, we hebben een prive slaapcoupe geboekt.... waarschijnlijk hebben we in deze trein geen internet dus zullen we ons volgende bericht weer vanuit San Francisco sturen. Tot dan !!! Greetings from the US of A

Seattle maandag...

Hallo allemaal, Onze tweede dag in Seattle zit er inmiddels alweer op.... Vanmorgen werden we om 09:00 opgehaald voor onze tour naar de Boeing fabriek... na nog wat andere mensen te hebben opgepikt kreeg onze chauffeur een telefoontje dat er 2 mensen bij ons hotel op hem stonden te wachten ??? En wat bleek.... we waren bij de verkeerde maatschappij ingestapt..... we zijn toen teruggekeerd naar ons hotel waar ook inmiddels onze juiste bus stond te wachten....hahaha wat een begin van de dag. Aangekomen bij de Boeing fabriek konden we eerst door een soort museum lopen waar een aantal (onderdelen van) vliegtuigen opgesteld stonden. Zo stond er een Cockpit, een aantal motoren en een Simulator. Daarna werden we met een bus naar de fabriek gereden.... eerst langs een heuse startbaan, welke gebruikt wordt voor oa. testvluchten, en toen naar de fabriek. Dit is qua inhoud het grootste gebouw ter wereld....wauw dat is groot met een hoofdletter G. Eerst kwamen we in het gedeelte waar het nieuwe model 747 - 8 wordt gebouwd.... in dit gedeelte stonden maarliefst 5 van deze reuzen naast elkaar (!!!)... daarna zijn we naar het deel gegaan waar de 777 en de allernieuwste 787 dreamliner wordt gebouwd... en ja hoor van beide modellen stonden er 6 naast elkaar...wat een mooi gezicht !!! Na deze tour zijn we nog even door de stad gelopen waar we in een wijnbar een proeverij hebben gedaan...ook erg leuk !!! Inmiddels zijn we weer terug op onze kamer waar ik zojuist hoorde dat mijn vrouw reeds vertrokken is naar dromenland.... wat een gesnurk ;-) Ik denk dat ik ff ga douchen en plaatsneem achter haar wollen onderbroek.... welterusten !!! Grtz, Cinenden