Vakantieblog van cinenden West Amerika

Page

Hallo allemaal, Allereerst wil ik mijn zwager Cees van harte feliciteren met zijn verjaardag !!! We nemen er vanavond een borrel op !!! Vandaag hebben vanuit ons verblijf een aantal excursies gemaakt... na een relaxed ontbijt zijn we vanmorgen in de auto gestapt en zijn we naar de Glen Canyon Dam gereden (6 km.)... dit is een dam welke er voor heeft gezorgd dat Lake Powell is ontstaan... vervolgens zijn we doorgereden naar ik denk het meest fotogenieke plekje van onze vakantie... Antelope Canyon (lower)... hier kan ik verder niets over vertellen... ik zou zeggen bekijk de foto's... vervolgens hebben we bij Antelope Point haven op Lake Powell een bootexcursie naar Antelope Canyon geboekt... deze boot vertrok om 16:30 dus hebben we het begin van de zonsondergang hier meegemaakt... ook hier valt, behalve "wonderschoon", niets over te zeggen en zullen de foto's voor zich spreken... De internetverbinding schijnt inmiddels hersteld te zijn dus kan ik nu het verhaal van vandaag en die van gisteren posten... Voor nu welterusten en tot morgen... Cinenden

Flagstaff - Grand Canyon NP - Page (357 km.)

Goede morgen allemaal, Allereerst wil alle werkenden een succesvolle werkweek toewensen ;-) Gisteren zijn we na ons ontbijtje vertrokken richting de Grand Canyon. Wat ons tijdens de rit weer eens opviel is dat het landschap hier op een relatief korte afstand volledig kan veranderen... zo kijk je kilometers ver uit over uhhh niks, dan rij je ineens het keurige bos in en dan zit je weer in een berglandschap. Na ongeveer anderhalf uur gereden te hebben hadden we het Grand Canyon National Park bereikt. Wij konden in de rij met abonnementhouders gaan staan, want dit hadden wij eerder in Joshua Tree NP reeds aangeschaft. Eenmaal in het inmens grote park binnen, zijn we naar het visitors centre gereden waar we onze auto hebben geparkeerd. Van hier uit rijden elke 8 a 10 minuten (gratis) shuttlebusjes over 3 verschillende routes langs de belangrijkste bezienswaardigheden waar je uiteraard kan uitstappen om een foto of een wandeling te maken. Uiteraard zie je maar een fractie van al dit natuurschoon, want wij zijn aan de zuidkant het park binnen gekomen en na 2 uur snelweg aan het einde van de dag, kwamen we een bordje noordingang tegen (!). Maar jeetje wat een prachtig stukje natuur is hier te bezichtigen... Een van de eerste stops waar wij het busje verlieten kon je de Canyon met een diepte van 2.364 meter (!) inkijken... Wauw...langs deze afgrond hebben we een wandeling gemaakt naar het eindpunt van de busroute... ik kan niet onder woorden brengen hoe mooi dat is en hoe klein je jezelf voelt als je daar staat... Na het busje weer terug naar het visitors centre te hebben genomen hebben we daar geluncht en zijn we weer in de auto gestap voor onze rit naar Page. De eerste 40 kilometer voerde ons verder in het Nationale Park en hier en daar waren uitkijkpunten aangelegd. Bij sommige hiervan hebben we ons nog eens staan vergapen aan dit prachtige stuk natuur... Aan het einde van de middag kwamen we langs het laatste uitkijkpunt, Desert View. Omdat de zon bijna onder ging hebben we hier nog een stop gemaakt. Snel het fototoestel met statief in gereedheid gebracht, en na een een paar minuten wachten werden we door moeder natuur getracteerd op een spectaculair schouwspel van licht en kleur over deze imposante rotsmassa's met helemaal beneden een deel van de Coloradoriver... nog eens WAUW !! Hierna zijn we doorgereden naar Debbie's Hideaway in Page, waar we voor de komende 3 nachten een soort woonhuis hebben gehuurd. Van hieruit zullen we de komende dagen wat excursies gaan maken oa. naar de Lake Powell, Antilope Canyon, The Horseshoe Bend en de Navajo Bridge. Het enige nadeel van hier is dat de internetverbinding veel te wensen over laat, dus ja ik schrijf wel elke dag een verslag, maar weet niet wanneer ik de verhalen online kan zetten... Groeten, CinendenFlagstaff - Grand Canyon NP - Page (357 km.)

Kingman - Seligman - Williams - Bedrock - Flagstaff (327 km.)

Na vanmorgen rustig te hebben ontbeten in ons hotel zijn we in de auto gestapt en hebben we een flink stuk van de historische Route 66 gereden... alle plaatsen welke we aangedaan hebben lagen aan deze route met uitzondering van Bedrock city (yabbadabbadoo). Erg leuk om een stuk van de Route 66 te rijden, maar het wordt ook wel erg commercieel uitgebaat. .. Halverwege de middag zijn we een klein stukje van deze route afgeweken om een Brontosaurusburger te eten in Bedrockcity jazeker.... even op bezoek bij Fred en Wilma Flintstone.... Hierna hebben we onze route weer vervolgd richting Flagstaff...dit is onze laatste stop voordat we morgen de Grand Canyon ingaan...ben weer erg benieuwd !!! Welterusten en tot morgen !!! Cinenden

Pasadena - Joshua Tree NP - Kingman (588 km.)

Hallo allemaal, Hier zijn we weer vanuit een zonnig Kingman. Vanmorgen hebben we met ons vertrek uit Pasadena definitief de kuststreek verlaten en zijn we in oostelijke richting vertrokken het binnenland in richting Joshua Tree National Park. Dit was een afstand van zo'n 200 km. Gedurende deze rit werd het steeds rusiger op de weg... stonden we gisteren in Los Angeles nog op een 6 baans snelweg hopeloos in de file... vandaag hebben we meegemaakt dat we op een stuk van 100km. slechts 3 of 4 auto's zijn tegengekomen. Aangekomen in het Joshua Tree National Park hebben we een jaarkaart gekocht welke ons toegang verschaft tot alle nationale parken in de USA...en we hebben er nog een aantal te gaan... In het park zelf had in constant het gevoel inde desert in Burgers Bush rond te lopen...maar dan 1000 keer groter en zonder dak. Wat een natuurschoon... en gewoon echt !!! Prachtig, prachtig en nog eens prachtig, wat zijn er toch mooie plekken op dees aard ! In het park zijn een aantal wandelingen uitgezet, 1 ervan hebben wij gelopen...de foto's spreken voor zich...WAUW !!! Vervolgens zijn we doorgereden naar Oatman een oud western dorpje waar nog dagelijks cowboyvuurgevechten (voor de touristen) worden uitgevochten... erg leuk om eens te zien en had constant het gevoel dat Lucky Luke elk moment op zijn Jolly jumper voorbij kon komen om de Daltons het leven zuur te maken...achtervolgd door rattaplan. Hier loopt ook de historische Route 66.... deze hebben we gevolgd tot Kingman, onze overnachtingsplaats (Quality Inn). Hier aangekomen hebben we ingecheckt en zijn direct doorgereden naar het lokale steakhouse (Dambar Steakhouse) voor een steak en spareribs want we hadden vandaag, op het ontbijt na, nog niets gegeten, dus we waren wel aan iets toe. Inmiddels zijn we op onze kamer waar ik mezelf zo even in de shamponella ga zetten om vervolgens heerlijk te gaan slapen... morgen gaan we weer een stuk van Route 66 rijden...ben benieuwd... Welterusten en tot morgen, Cinenden

Oxnard - Camarillo - Los Angeles - Pasadena (150 km.)

Hallo hallo...daar zijn we weer... Vanmorgen vroeg opgestaan want vandaag stond een bezoek aan een Mega Outlet Centre in Camarillo op het programma... je begrijpt het al... Cindy was zo nerveus als een peuter op 4 december... En ze wist dat mijn ww uitkering binnen was dus ja... Ik wil eigenlijk niet meer herinnerd worden aan deze tsunami van creditcard transacties... maar laten we het van de positieve kant bekijken... ik heb ook een poloshirtje gekregen... Na deze laten we zeggen voor de vrouw geslaagde ochtend (en belangrijk deel van de middag) zijn we doorgereden naar downtown Los Angeles... eerst hebben we Sunset boulevard gedaan en daarna Hollywood boulevard... beiden waren we niet zo onder de indruk van deze stad... de Mathenesserlaan in Rotterdam is er netjes bij... heel veel zwervers en drugsverslaafden, en verder vooral vergane glorie...bah... dus na een 2 uurtjes hielden we het maar voor gezien en zijn we doorgereden naar Pasadena, onze overnachtingsplaats... (Rose Bowl Motel) Morgen gaan we verder het binnenland in... ben benieuwd wat dit allemaal voor ons in petto heeft... Het maken van de online back-up van onze foto's is bijna klaar...ik zal dan ook z.s.m. wat foto's uploaden van de afgelopen 2 weken... in ieder geval zal ik er een paar van vandaag opzetten... Welterusten en tot morgen... Cinenden

Lompoc - Solvang - Santa Ynez - Santa Barbara - Oxnard (157 km.)

Hoi hoi, Ben zo blij... regelmatig hebben we geprobeerd een oplaadkabel voor mn laptop te te vinden kreeg elke keer nul op rekest.... na gisteren toch nog wat op het internet gezocht te hebben vond ik een winkel in Oxnard die ze zou verkopen.... Oxnard was ook ingepland als overnachtings plaats.... en jahoor eindelijk gevonden.... Radio BBB had makkelijker geweest maar die leveren nu eenmaal niet in de USA. Dus eindelijk kunnen we een back up van onze foto's maken (nu al meer dan 1100!)... en kunnen we vaker en meer foto's met jullie delen...standaard op reismee is er ruimte voor 200 foto's maar van Jan en Carla hebben we voor 100 foto's extra ruimte gekregen dus daar kunnen we nu dankbaar gebruik van maken. Zodra de back-up klaar is zal ik wat extra foto's uploaden.... Maar goed..terug naar de orde van de dag....onze belevenissen van vandaag... na een vroeg ontbijt zijn we om 08:30 uit Lompoc vertrokken richting Solvang. Dit dorp is 101 jaar geleden door Deens immigranten gesticht en straalt dus een Deense sfeer uit.... zo hebben ze hier een Hans Christian Andersson museum en heeft bakker Olsen heerlijke deense gebakjes en overheerlijke smorrebrod (zeg smurrebrud)..... en je raadt het misschien al...dah lus ik. Na dit tweede ontbijt...of vroege lunch zijn we doorgereden naar Santa Ynez een dorpje midden in de vallei waar men wijnen maakt. Hier zijn vele proeflokalen maar vanwege het vroege tijdstip dat wij daar waren was alles nog gesloten. Omdat m'n haren bijna m'n zicht belemmerde moest ik nodig naar de kapper...en hebben we dat maar gedaan... tijdens het knippen was het resultaat moeilijk te bepalen...een knip van voren...en knip van achteren... dan weer een aan de zijkant... op een gegeven moment had ik het idee dat mn kapster (volgens mij uit 1910... maar dat kan ook alleen het pand geweest zijn) het zelf ook niet meer wist.... maar het uiteindelijke resultaat was best netjes...pffft gelukkig maar...ik zag mezelf al met een hele kale kop rondlopen daar...dat heb ik wel eens gehad en dat is voor niemand leuk..... Vervolgens zijn we naar Gainey winery gegaan voor een proeverij en een wandeling tussen de wijnranken... wellicht wat voorspelbaar maaruh... ik luste het... vond de wijntjes alleen wel wat aan de duren kant..Usd.45 per fles.... Toen zijn we doorgereden naar Santa Barbara weer zo'n heerlijke en prachtige badplaats... hier hebben we een korte wandeling over de boulevard gemaakt om vervolgens een bezoek te brengen aan het zee aquarium... Vervolgens zijn we doorgereden naar Oxnard waar we zullen overnachten...voor morgen staat er een bezoek aan een mega outletcentrum op het progam (shoppen!!) en in de middag Hollywood en Los Angeles.... Tot morgen allemaal.....

San Simeon - Lompoc (170 km.)

Hallo allemaal, Nadat we zijn opgestaan vanmorgen hebben we eerst een stevig ontbijt tot ons genomen... Cindy bestelde bacon and eggs en ik had een Mexican scramble... een roerei met choriso, salsa, avocado met 2 tortillas en dit werd afgemaakt met een flinke portie gebakken aardappelen....heerlijk...maar wel een beetje veel en zwaar zo als ontbijt...dat doen we dus niet meer... Na deze maaltijd zijn we naar Morro Bay gereden een leuke badplaats waar we even doorheen zijn gewandeld en een tussenstop bij de boutique (ander woord voor ijssalon) hebben gemaakt. Hierna zijn we doorgereden naar Pismo Beach een typisch Califonische badplaats waar men, net als eerder deze week in Santa Cruz, vollop bezig was met golfsurfen... Ook hier hebben we wat rondgewandeld en beiden een rieten cowboyhoed, of zoals moe Vis het noemt 'gleufhoed', gekocht.... In deze winkel was net de nieuwe wintercollectie kleding binnen... lekker warme korte broeken en t-shirts is wat men deze winter draagt... zouden ze hier weten wat een winterjas is ? Hierna zijn we doorgereden naar Lompoc, onze verblijfplaats voor de nacht (Travelodge). Deze plaats ligt in Ynez Valley,een wijngebied in opkomst... morgen staat een tour gepland langs een aantal wineries...dat wordt proeven en inslaan. Vanavond hebben we voor het eerst bij de Panda Express gegeten... een restaurantketen met asiatische gerechten volgens de fastfood formule... een soort McDonalds maar dan met lekker en gezond eten. Deze keten komt tot nu toe alleen in het zuid westen van de states voor.... zoiets lust ik wel elke dag !!! Voor nu wens ik jullie een fijne (werk)dag.... wij gaan een lekker tukkie doen. Cinenden

Duinbrand geblust....

We vonden het toch best wel een beetje spannend die brand...maar we zijn zojuist nog even wezen kijken en de brand was geblust.... men is nu nog wat aan het nablussen maar het gevaar is geweken...welterusten !!!