Vakantieblog van cinenden West Amerika

San Francisco fleet week (haven dagen)

Hallo allemaal, Zoals de titel van dit verhaal al doet vermoeden zijn we met onze neus in de boter gevallen...maar daarover straks meer. Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan want we hadden tickets voor een bezoek aan de bekende gevangenis Alcatraz. Onze boot naar dit eiland zou om 10:00 uur vertrekken en we moesten een uur van tevoren inchecken....daarbij komt dat het nog een stevige stiefel is naar Fishermans Warf waarvandaan de boten vertrekken. Onderweg besloten een stukje met de allom bekende cable car (trammetjes) te reizen. En het is net als op de tv... aan de buitenkant hangen meer mensen dan er binnenin zitten. Aangekomen op Fishermans warf konden we direct inchecken voor onze tocht naar Alcatraz. Daar aangekomen hebben we ons direct losgemaakt van de meute en zijn we direct naar het cellengebouw gelopen...hier hebben we een audio tour gedaan door de oude gevangenis waar onder andere Al Capone gevangen heeft gezeten. Best interessant om eens te zien... Na deze tour begon het eiland redelijk vol te lopen met touristen en zijn we terug gegaan naar het vaste land. Hier teruggekomen hebben we wat gewinkeld.... Cindy heeft een paar weken geleden haar oude gouden sierraden verkocht en daar een behoorlijk bedrag voor teruggekregen. Om dat geld niet zomaar te laten verdwijnen wilde zij graag wat nieuwe Trollbeads kopen....en deze zijn hier, vanwege de gunstige dollarkoers, een stuk goedkoper. We vonden een juwelier welke veel voorraad had....dus hebben we hier flink wat spullen gekocht...en ja zelfs voor mij een armband met 1 glazen bead en 1 zilveren. We hoorden allemaal vliegtuigen laag overkomen dus zijn we even gaan kijken en wat bleek.... het is vanaf vandaag fleetweek met vanaf vandaag 3 dagen lang vliegshows van de US Navy (Blue Angels)....F16's en andere militaire vliegtuigen gaven een indrukwekkende show van hun kunnen...ja zelfs onder de bruggen door Wow.... Hierna hebben we in een typische Amerikaanse diner (Johnny Rockets)geluncht. Toen we onze buikjes vol hadden gegeten hebben we 2 fietsen gehuurd en hebben de de Golden Gate Bridge bedwongen. Wow wat een geweldige ervaring is dat... maar ik moet wel zeggen dat dit tochtje van ongeveer 20 km. op het randje was van wat we aankonden... het was een behoorlijk pittige rit....maar we hebben het volbracht !!! Na deze tocht naar de overkant van San Francisco bay hebben we de ferry teruggenomen. Weer terug in de stad hebben we weer het trammetje omhoog genomen en zijn we na een korte pitstop voor 2 heineken moe maar voldaan weer terug op onze kamer. Groeten, Cinenden

tessa

En dan toch fietsen. Maar jullie boffen weer. We zullen maar zeggen dat het jullie gegund is. Xxx

Henny

Leuk verhaal en geniet vooral.
Olga en Henny

Cindy

Ja, goed he Tess! Lieve mensen, we kijken iedere dag weer uit naar al jullie reacties. Dus zet er gerust wat op, we lezen alles!!!

Pa en ma Scholte

We genieten van jullie leuke verhalen. Een topprestatie geleverd op de fiets.
XXX

J&P

Dit was een hele volle TOP dag!

Cindy

Ja Jorma, zeg dat wel. Slapen gaat prima, we vallen 's avonds gewoon om haha later dan 8 uur wordt het meestal niet.