Vakantieblog van cinenden West Amerika

Carmel - San Simeon (183 km.)

Hallo allemaal, Vandaag was weer een leuke dag...we zijn begonnen in Carmel waar we via Scenic road weer California highway 1 in zuidelijke richting hebben genomen. Scenic road is een weg langs de kust waar de huizenprijzen op telefoonnummers lijken...ik denk dat dat genoeg zegt. Op het strand aldaar heb je ook een mooi uitzicht op Pebble beach...dus hebben we daar nog even wat foto's gemaakt. Onze eerste stop vandaag was bij Point Lobos State Reserve. Een natuurpark waar je verschillende wandelingen kunt lopen...wij hebben gekozen voor de sealion trail, een wandeling langs een stuk kustlijn met veel zeeleeuwen. Na deze route hebben we ook nog de birdrock trail gelopen...deze voerde ons langs rotsen waar veel soorten kutvogels...uhh kustvogels nestelen. Na deze wandelingen zijn we weer in de auto gestapt en verder gereden richting de Bixby bridge...een fotogenieke boogbrug uit 1932. Na deze ook op de foto te hebben gezet zijn we vervolgens bij de Big Sur River Inn gestopt.... dit is een motel langs Highway 1 waarachter een beek loopt waar men lounge stoelen in heeft gezet zodat je al pootjebadend van de lunch of andere versnapering kunt genieten. Na een stuk verder gereden te hebben zijn we op Pfeiffer beach een heel klein uiltje gaan knappen.... Na een verfrissend schoonheidsslaapje zijn we verder gereden naar San Simeon waar we de nacht zullen doorbrengen... vlak voor dit dorp ligt een strand welke wordt bevolkt door een kolonie zee-olifanten....dat zijn leuke beesten !!!! maar lelijk...net m'n buurman hahahaaaa (sorry bur). Na intrek te hebben genomen in ons nachtverblijf (San Simeon Lodge) hebben we in het bijbehorende restaurant heerlijk gegeten... toen we na het eten naar buiten liepen vroeg Cindy zich af wie er aan bet bbq-en is.....en wat bleek... er woed een flinke duinbrand... de brandweer is met man en macht bezig de brand onder controle te krijgen maar kunnen er niet makkelijk bijkomen... ben benieuwd hoe dat afloopt... gelukkig zit er een flinke kreek en een snelweg tussen de brand en ons motel. Ga nu ff lekker douchen en dan heerlijk naar dromenland... De garoeten van Cinenden.