Vakantieblog van cinenden West Amerika

Monterey - 17 mile drive - Carmel

Hallo lieve kijkbuisvrienden, Hier zijn we weer met onze avonturen van vandaag.... Na een vroeg fruitontbijt deze ochtend hebben we ons om 08:30 uur gemeld in de haven van Monterey voor onze whale watch tour.... Om 09:00 verkoos onze schuit het ruime sop van de grote oceaan, of zoals de amerikanen het noemen 'The Pacific'. We voeren ongeveer 10 nautische mijlen uit de kust...hier was de kans om walvissen tegen te komen het grootst... na een uur rondvaren op deze enorme plas met water hadden we alleen nog maar sardientjes gezien... en deze zaten ook nog tussen 2 witte boterhammen.... nee we hadden kwallen, meeuwen en een paar zeeleeuwen gespot maar niet waar we voor kwamen. Na nog ongeveer een half uur kregen we het bericht dat een andere boot ergens in de verte iets had gezien, dus wij daar naartoe en wat bleek.... 2 bultrugwalvissen WAUW !!!!! wat een gaaf gezicht om deze reuzen in de vrije natuur te zien... en groot... zeker 30 meter lang ! Wat een fantastische ervaring.... Een bijkomend voordeel van zo'n tour is dat je er honger van krijgt...en niet zomaar een beetje trek....nee de kindertjes in Afrika zijn er niks bij (sorry, wilde alleen maar aangeven hoeveel honger ik had). Gelukkig zijn er op de pier een aantal visrestaurants, en voor de mensen die mij goed kennen....dah lus ik. Ik had bij Cafe Fina een viskebab en Cindy had een halfje wit besteld... een Clam Chowder... dat is een uitgehold witbrood met daarin een dikke vissoep... dah luste ik ook... want Cindy zat er snel vol van....hmmmmmm. Met volle maagjes gingen we op pad naar het zee aquarium van Monterey...daar aangekomen stonden er ongeveer 700 bussen met aziatische touristen, en ja allemaal met fototoestel om hun nek, op de parkeerplaats om het aquarium te bezichtigen. Snel besloten we dit voor een andere keer te reserveren en zijn door gereden naar de bekende 17 mile drive.... een stuk private tolweg aan de kust met daaraangelegen een heleboel heel vervelende stulpjes waarvan de prijs begint bij zo'n 2 miljoen voor een pieremegoggel van een huisje. Ook liggen langs deze weg de 3 mooiste golfbanen van Amerika... de Spyglass, de Spanish Bay en de bekendste Pebble beach. Hier zijn we even gestopt voor een bezichtiging... ik kon alleen maar WAUW uitbrengen... wat een mooie baan zo langs de kust !! Hole 1 is par 4 bij handicap 8.... en er mag dus alleen gespeeld worden als je minimaal deze handicap hebt.... nog even oefenen dan maar. De green van hole 18 ligt vlak voor de lodge (kantine) hier hebben we even staan kijken en inderdaad....we moeten nog veel oefenen. En zelfs dan...een singel greenfee kost USD.500 en moet 12 maanden van tevoren worden gereserveerd. Na deze indrukken zijn we naar het volgende dorp, Carmel, gereden waar we zullen overnachten. De vorige burgemeester van dit dorp is een bekende... namelijk Clint Eastwood. We hebben vanavond ook in 1 van zijn restaurants, Hog's breath inn, gegeten. Nu zijn we weer op onze kamer en gaan we zo weer lekker slapen.... Bedankt en tot morgen, Cinenden

Pa en Ma

Dus alweer zo,n prachtige dag en vertel eens,zijn jullie niet zeeziek geweest??Hoeveel mensen waren er op die boot? Ja,wat het golfen betrefd is het misschien een goed idee voor de volgende keer een golf-vacantie ?
Nou de groetjes en hele fijne dagen gewenst.With love ,
Pa en Ma.

Cindy

Haha, nee hoor wij hebben zeebenen. En ik denk dat er een mannetje of 25 op zaten.
Pa en ma Scholte, wat leuk dat jullie ons wat extra fotoruimte cadeau hebben gedaan. Dank je! Over foto's gesproken. We hadden in Seattle wat pech met een snoertje, met als gevolg dat we de tablet nu niet op kunnen laden. Daardoor kunnen we alleen foto's die we met de telefoon hebben gemaakt plaatsen. Vandaar dat de foto's in het begin zo karig zijn. Maar we doen ons best. Groeten vanuit een zonnig Carmel