Vakantieblog van cinenden West Amerika

Pasadena - Joshua Tree NP - Kingman (588 km.)

Hallo allemaal, Hier zijn we weer vanuit een zonnig Kingman. Vanmorgen hebben we met ons vertrek uit Pasadena definitief de kuststreek verlaten en zijn we in oostelijke richting vertrokken het binnenland in richting Joshua Tree National Park. Dit was een afstand van zo'n 200 km. Gedurende deze rit werd het steeds rusiger op de weg... stonden we gisteren in Los Angeles nog op een 6 baans snelweg hopeloos in de file... vandaag hebben we meegemaakt dat we op een stuk van 100km. slechts 3 of 4 auto's zijn tegengekomen. Aangekomen in het Joshua Tree National Park hebben we een jaarkaart gekocht welke ons toegang verschaft tot alle nationale parken in de USA...en we hebben er nog een aantal te gaan... In het park zelf had in constant het gevoel inde desert in Burgers Bush rond te lopen...maar dan 1000 keer groter en zonder dak. Wat een natuurschoon... en gewoon echt !!! Prachtig, prachtig en nog eens prachtig, wat zijn er toch mooie plekken op dees aard ! In het park zijn een aantal wandelingen uitgezet, 1 ervan hebben wij gelopen...de foto's spreken voor zich...WAUW !!! Vervolgens zijn we doorgereden naar Oatman een oud western dorpje waar nog dagelijks cowboyvuurgevechten (voor de touristen) worden uitgevochten... erg leuk om eens te zien en had constant het gevoel dat Lucky Luke elk moment op zijn Jolly jumper voorbij kon komen om de Daltons het leven zuur te maken...achtervolgd door rattaplan. Hier loopt ook de historische Route 66.... deze hebben we gevolgd tot Kingman, onze overnachtingsplaats (Quality Inn). Hier aangekomen hebben we ingecheckt en zijn direct doorgereden naar het lokale steakhouse (Dambar Steakhouse) voor een steak en spareribs want we hadden vandaag, op het ontbijt na, nog niets gegeten, dus we waren wel aan iets toe. Inmiddels zijn we op onze kamer waar ik mezelf zo even in de shamponella ga zetten om vervolgens heerlijk te gaan slapen... morgen gaan we weer een stuk van Route 66 rijden...ben benieuwd... Welterusten en tot morgen, Cinenden