Vakantieblog van cinenden West Amerika

Flagstaff - Grand Canyon NP - Page (357 km.)

Goede morgen allemaal, Allereerst wil alle werkenden een succesvolle werkweek toewensen ;-) Gisteren zijn we na ons ontbijtje vertrokken richting de Grand Canyon. Wat ons tijdens de rit weer eens opviel is dat het landschap hier op een relatief korte afstand volledig kan veranderen... zo kijk je kilometers ver uit over uhhh niks, dan rij je ineens het keurige bos in en dan zit je weer in een berglandschap. Na ongeveer anderhalf uur gereden te hebben hadden we het Grand Canyon National Park bereikt. Wij konden in de rij met abonnementhouders gaan staan, want dit hadden wij eerder in Joshua Tree NP reeds aangeschaft. Eenmaal in het inmens grote park binnen, zijn we naar het visitors centre gereden waar we onze auto hebben geparkeerd. Van hier uit rijden elke 8 a 10 minuten (gratis) shuttlebusjes over 3 verschillende routes langs de belangrijkste bezienswaardigheden waar je uiteraard kan uitstappen om een foto of een wandeling te maken. Uiteraard zie je maar een fractie van al dit natuurschoon, want wij zijn aan de zuidkant het park binnen gekomen en na 2 uur snelweg aan het einde van de dag, kwamen we een bordje noordingang tegen (!). Maar jeetje wat een prachtig stukje natuur is hier te bezichtigen... Een van de eerste stops waar wij het busje verlieten kon je de Canyon met een diepte van 2.364 meter (!) inkijken... Wauw...langs deze afgrond hebben we een wandeling gemaakt naar het eindpunt van de busroute... ik kan niet onder woorden brengen hoe mooi dat is en hoe klein je jezelf voelt als je daar staat... Na het busje weer terug naar het visitors centre te hebben genomen hebben we daar geluncht en zijn we weer in de auto gestap voor onze rit naar Page. De eerste 40 kilometer voerde ons verder in het Nationale Park en hier en daar waren uitkijkpunten aangelegd. Bij sommige hiervan hebben we ons nog eens staan vergapen aan dit prachtige stuk natuur... Aan het einde van de middag kwamen we langs het laatste uitkijkpunt, Desert View. Omdat de zon bijna onder ging hebben we hier nog een stop gemaakt. Snel het fototoestel met statief in gereedheid gebracht, en na een een paar minuten wachten werden we door moeder natuur getracteerd op een spectaculair schouwspel van licht en kleur over deze imposante rotsmassa's met helemaal beneden een deel van de Coloradoriver... nog eens WAUW !! Hierna zijn we doorgereden naar Debbie's Hideaway in Page, waar we voor de komende 3 nachten een soort woonhuis hebben gehuurd. Van hieruit zullen we de komende dagen wat excursies gaan maken oa. naar de Lake Powell, Antilope Canyon, The Horseshoe Bend en de Navajo Bridge. Het enige nadeel van hier is dat de internetverbinding veel te wensen over laat, dus ja ik schrijf wel elke dag een verslag, maar weet niet wanneer ik de verhalen online kan zetten... Groeten, CinendenFlagstaff - Grand Canyon NP - Page (357 km.)

Pa en ma Scholte

Wauw, dat jullie daar van kunnen genieten. Groetjes