Vakantieblog van cinenden West Amerika

Lompoc - Solvang - Santa Ynez - Santa Barbara - Oxnard (157 km.)

Hoi hoi, Ben zo blij... regelmatig hebben we geprobeerd een oplaadkabel voor mn laptop te te vinden kreeg elke keer nul op rekest.... na gisteren toch nog wat op het internet gezocht te hebben vond ik een winkel in Oxnard die ze zou verkopen.... Oxnard was ook ingepland als overnachtings plaats.... en jahoor eindelijk gevonden.... Radio BBB had makkelijker geweest maar die leveren nu eenmaal niet in de USA. Dus eindelijk kunnen we een back up van onze foto's maken (nu al meer dan 1100!)... en kunnen we vaker en meer foto's met jullie delen...standaard op reismee is er ruimte voor 200 foto's maar van Jan en Carla hebben we voor 100 foto's extra ruimte gekregen dus daar kunnen we nu dankbaar gebruik van maken. Zodra de back-up klaar is zal ik wat extra foto's uploaden.... Maar goed..terug naar de orde van de dag....onze belevenissen van vandaag... na een vroeg ontbijt zijn we om 08:30 uit Lompoc vertrokken richting Solvang. Dit dorp is 101 jaar geleden door Deens immigranten gesticht en straalt dus een Deense sfeer uit.... zo hebben ze hier een Hans Christian Andersson museum en heeft bakker Olsen heerlijke deense gebakjes en overheerlijke smorrebrod (zeg smurrebrud)..... en je raadt het misschien al...dah lus ik. Na dit tweede ontbijt...of vroege lunch zijn we doorgereden naar Santa Ynez een dorpje midden in de vallei waar men wijnen maakt. Hier zijn vele proeflokalen maar vanwege het vroege tijdstip dat wij daar waren was alles nog gesloten. Omdat m'n haren bijna m'n zicht belemmerde moest ik nodig naar de kapper...en hebben we dat maar gedaan... tijdens het knippen was het resultaat moeilijk te bepalen...een knip van voren...en knip van achteren... dan weer een aan de zijkant... op een gegeven moment had ik het idee dat mn kapster (volgens mij uit 1910... maar dat kan ook alleen het pand geweest zijn) het zelf ook niet meer wist.... maar het uiteindelijke resultaat was best netjes...pffft gelukkig maar...ik zag mezelf al met een hele kale kop rondlopen daar...dat heb ik wel eens gehad en dat is voor niemand leuk..... Vervolgens zijn we naar Gainey winery gegaan voor een proeverij en een wandeling tussen de wijnranken... wellicht wat voorspelbaar maaruh... ik luste het... vond de wijntjes alleen wel wat aan de duren kant..Usd.45 per fles.... Toen zijn we doorgereden naar Santa Barbara weer zo'n heerlijke en prachtige badplaats... hier hebben we een korte wandeling over de boulevard gemaakt om vervolgens een bezoek te brengen aan het zee aquarium... Vervolgens zijn we doorgereden naar Oxnard waar we zullen overnachten...voor morgen staat er een bezoek aan een mega outletcentrum op het progam (shoppen!!) en in de middag Hollywood en Los Angeles.... Tot morgen allemaal.....