Vakantieblog van cinenden West Amerika

26 en 27 oktober (342km)

Vrijdag... Vanmorgen na het ontbijt de auto weer ingepakt en vertrokken voor een relatief korte rit naar Bishop. In dit dorp hadden we niet veel bijzonders op de planning staan... volgens de gidsen kan je hier prachtige wandelingen maken, dus dat was ons voornemen... Bij het binnenrijden van dit prachtig gelegen dorp met op de achtergrond de besneeuwde bergen van het Sierra Nevada gebergte kwamen we langs de Bishop country golf club... we keken elkaar aan... en beiden wisten we op dat moment wat we gingen doen vandaag... een rondje golfen. Omdat we totaal geen golfspullen bij ons hadden moesten we alles huren, alleen Cindy heeft nog een handschoentje gekocht... Omdat het vandaag erg druk was op de golfbaan werd ons gevraagd of wij het bezwaarlijk vonden bij een andere groep van 2 spelers aan te sluiten, iets waar wij geen bezwaar tegen maakten... We kregen een mooi kart mee om maar vooral niet moe te worden en daar gingen we... Zoals gewoonlijk gingen de eerste 2 holes erg moeizaam, maar daarna ging het zowel bij Cindy als bij mij alleraardigst...ik heb zelfs een birdie gescoort...mijn allereerste !!! Na het golfen hebben we ingechecked in ons motel welke pretendeert het beste motel ooit te zijn...als je het ons vraagt een grote leugen, geen werkend internet, dus geen verhaal op de site, en een niet al te schone kamer....nou ja, het is toch maar voor 1 nachtje... Nadat we onze spullen op de kamer hadden gelegd zijn we te voet het dorp ingelopen... erg gezellig kan ik melden. In een gezellig lokaal restaurantje hebben we beiden voor het eerst meatloaf gegeten... best binnen te houden je wordt er dus niet ziek van, maar of we het een volgende keer nog eens zullen bestellen weet ik niet.. In dit dorp bevind zich ook een kleine bioscoop... en vanavond was de premiere van de animatiecomedy 'Hotel Transylvania' ... omdat het nog redelijk vroeg was hebben we kaartjes gekocht en zijn we deze film gaan bekijken... echt een toppertje !!! Na de voorstelling snel teruggewandeld en lekker onder de wol gaan liggen... Zaterdag... Vanmorgen na het ontbijt weer in de auto gestapt en richting Mono lake en Bodie gereden... Als eerste kwamen we langs mono lake een zoutwater meer wat het leuk doet op de foto, maar dan alleen maar omdat je op foto's de geur niet meekrijgt...stinken !!! Na hier wat foto's te hebben gemaakt zijn we doorgereden naar Bodie. Bodie is een oud en verlaten goudzoekersdorp. Omdat men dit dorp als monument heeft gekenmerkt is alles in een redelijke staat behouden gebleven en rest er nu een erg fotogeniek vervallen dorpje midden in de bergen... Na hier uitgebreid foto's te hebben gemaakt, en gespeeld te hebben met onze nieuwe lensen zijn we doorgereden naar onze verblijfplaats voor de nacht...het wintersport dorpje Mammoth lakes, en ja er licht hier al enkele weken sneeuw !!! Voor morgen staat Yosemite op het programma welke we zullen betreden via de bekende Tioga pas... we heben ons laten vertellen dat deze pas tot vorige week gesloten is geweest voor autoverkeer omdat er teveel sneeuw lag, maar hij is sinds vorige week weer open... Ik wilde mijn verhalen en foto's van gisteren en vandaag eindelijk versturen, maar er blijkt onderhoud te zijn aan de reismee website... dus zodra het mogelijk is zal ik deze posten...voor nu welterusten !!! Greetz, Cinenden