Vakantieblog van cinenden West Amerika

Ons nieuwe blog is verhuisd

Ons nieuwe blog (voor onze vakantie van september naar Canada & USA) is verhuisd naar:

www.2016cinenden.reismee.nl

Wil je ons blijven volgen, schrijf je dan in op de nieuwe site.

Groeten Dennis & Cindy

Plannen voor de reis naar Canada & Oost USA 2016

We hebben weer een mooie reis op de planning staan.

Dit jaar hebben we ons oog laten vallen op New England.

We gaan in september en hopen iets van de mooie kleuren van de Indian Summer mee te pikken.

Verder zijn we erg benieuwd naar de vele vuurtorens,covered bridges en de mooie kust.

We hebben bedacht omte startenvanuit Toronto, Canada en hiervandaan ook weer terug te vliegen.

Ook nu hebben we weer getracht een Dodge Charger te huren.

Dit nu voor de vierde keer, de andere keren kregen we een (zoals er in de kleine lettertjes staat) "of soortgelijk" - auto, meestal een erg lelijke met aaibare bekleding en glimmend houten dashboard, hahahahaa.

Dus wie weet, gaat het nu eindelijk lukken.

Het plan is om vanuit Toronto naar Stowe te rijden, daar nog even een d-tour langs Waterbury (Ben & Jerry's fabriek

Smile
) en dan via de Kancamagus highway richting Acadia N.P.

Daar verblijven we een paar dagen en dan zo langs de kust, via Portland, Kennebunkport en wat we verder tegenkomen naar Boston.

In Boston hebben we kaartjes voor de Red Sox (honkbal).

In 2014 zijn we tijdens onze reis naar Alaska, Yellowstone en Chicago naar de White Sox (Chicago) geweest, dus mag nu een bezoekje aan de Rode sokken ook niet ontbreken.

Verder hebben we kaartjes voor Willy Nelson & Friends.....ja hij treedt nog steeds op, maar niet lang meer, dit is zijn afscheidstour. Dus we vonden dat we dat niet mochten missen.

Vanaf Boston reizen we naar Plymouth, Ellisville naar Sandwich.

Verder staan Dennis (konden we niet aan voorbij gaan), Provincetown, Chatham en Falmouth op het programma.

Vanuit Falmouth willen we Martha's Vineyard en/of Nantucket gaan bekijken.

Dan gaan we via Newport en New Haven naar de Niagara watervallen en terug naar Toronto.

Dit is iets meer dan 3000km, maar dat zou best nog iets meer kunnen worden.

Wink

Heerlijk rijden door het Amerikaanse land, ik wou dat ik er al was!

Inmiddels hebben we al een paar overnachtingen geboekt en de rest doen we onderweg, lang leve "Booking.com".

New England belooft zo veel moois, we gaan plannen maken!!!!

Leuk dat je ons volgt en laat zo nu en dan eenseen reactieachter op de site, we vinden dat erg leuk om te lezen tijdens onze reis!

Dennis & Cindy

De terugreis en de statistieken van deze reis

Vanmorgen na een geweldig ontbijt, Carmel-by-the Sea verlaten, voor ons laatste ritje hier: naar het vliegveld van San Francisco.

Na een prima vlucht weer veilig aangekomen op Schiphol, het zit er weer op.

Bezochte staten:

• Washington
  • Oregon
  • California
  • Arizona
  • Nevada
  • Utah

Km gereden: 5755km (incl 197km van Carmel naar San Francisco, voor de terugvlucht)

Route afgelegd met de trein (AMTRAK) 908 miles= ongeveer 1462km:

1. Seattle (0 miles)
  2. Tacoma (39 miles)
  3. Olympia-Lacey (75 miles)
  4. Centralia (94 miles)
  5. Winlock (111 miles)
  6. Kelso-Longview (137 miles)
  7. Vancouver (177 miles)
  8. Portland (187miles)
  9. Salem (239 miles)
  10. Albany (267 miles)
  11. Eugene-Springfield (310 miles)
  12. Chemult (432 miles)
  13. Klamath Falls (505 miles)
  14. Dunsmuir (610 miles)
  15. Redding (665 miles)
  16. Chico (739 miles)
  17. Sacramento (824 miles)
  18. Davis (837 miles)
  19. Martinez (881 miles)
  20. Emeryville (908 miles)
  21. Met de bus naarSan Francisco

Carmel & Monterey 31 oktober (halloween) en 1 november

31 oktober.

Deze laatste dagen verblijven we in "The Village Inn" in Carmel. Vandaag zijn we naar Cannary Row in Monterey gereden. Gewinkeld en onze verzameling platgeslagen Pennies aangevuld (vinden we leuk

Wink
) We hebben hier een winkeltje ontdekt waar je "ouderwetse foto's" in een oud pakkie kan laten maken. Wegens Halloween zijn ze vandaag gesloten. Maar ik heb een flauw vermoeden dat Cindy het morgen nog eens wil proberen. Het weer is niet zo top, dus zo zijn we nog lekker even van de straat. Op aanplakbiljetten hebben we gezien dat bij de "Del Monte Mall" vandaag Halloween geviert wordt. Bijzonder om te zien hoe ze dit vieren. Wij Nederlanders verwachten een gezellig Carnaval maar dat is niet geheel het geval. Men versiert prachtig zijn huis, bakt taarten in halloweenstyle, verkleed zich in een mooi pakkie.......en gaat dan snoep ophalen bij huizen, winkels en kraampjes. Er is geen muziek, er wordt niet gedanst....en erg weinig gelachen. Tja, onze voetjes bleven ook maar op de vloer.....staat anders ook weer zo raar. In Carmel hebben we nog even rondgeneusd. Ze hebben hier zulke leuke huisjes, net de Efteling en het sfeertje is zo gezellig. Na een heerlijke pizza, hebben wij ons mandje weer opgezocht. Truste!

1 november.

Onze laatste dag hier in Carmel, het regent in Carmel en ook in Monterey. Dus zijn we weer naar de fotoshop "Doc Wenzel's Old Time Portraits" teruggegaan. Martin heeft ons daar in een paar prachtige pakkies gehesen en daarna op de kiek als 2 lui uit de Lucky Luke strips, compleet met handboeien, geweer en zakken geld. Van Martin nog een paar tips voor vandaag meegekregen. De kust richting 17 Mile Drive afgereden, supermooi hier. Daarna bij de Monarch Grove Sanctuary geweest; hier overwinteren de Monarch vlinders. Wow dat is mooi!! Ze hangen hier in trossen aan de boom. 's Avonds hebben we erg lekker gegeten bij "Dametra Café", het eten is een mix van mediteraanse landen. Oef het laatste avondmaal en dan weer huiswaarts. Die 5 weken zijn omgevlogen. Boehhhh ik wil nog niet terug

Cry
.......kunnen we niet nog even doorreizen? Please??

Tulare - Kingsburg - Carmel (324km)

Hoi hoi, Daar zijn we weer.... Vandaag hebben we onze laatste behoorlijke reisdag gehad.. snik snik. Na ons vertrek uit Tulare vanmorgen hebben we de snelweg in noordwestelijke richting genomen naar onze bestemming van vandaag...Carmel, hier zijn we eerder deze vakantie ook geweest maar dit beviel ons zo goed dat we onze laatste dagen hier nog even willen genieten van zon, zee en strand... Na een tijdje rijden kwamen we weer langs Kingsburg,je weet wel van de rozijntjes....in deze stad is ook een zweedse wijk, zoiets als Svea park maar dan iets groter, met een grote gezellige winkelstraat. Omdat we nog niet hadden ontbeten hebben we hier bij een bakkerijtje heerlijk ontbeten met Aebleskivers....een soort poffertjesballen met jam...best te doen !!! Daarna verder richting de kust.... het gebied waar we doorreden staat bekend om zijn landbouw activiteiten... zo vindt je hier kilometers grote akkers met alleen knoflook... en lang de weg allerlei kraampjes waar de boeren hun handelswaren verkochten... zo hadden ze bij de knoflookboeren knoflookjam en ja zelfs knoflookijs... misschien een bolletje meenemen voor mn moeder, die is daar toch zo gek op !!!! Maar ook citrusfruit, walnoten, appelperen (of aziatische zandperen), druiven...noem maar op... De temperatuur werd steeds hoger naarmate we de kust naderde... zo'n 25 km voor Carmel was het 29 graden in de heuvels... na de laatste heuvel, zo'n 20 km voor Carmel reden we van het ene op het andere moment een dichte mist in en daalde de temperatuur plots tot een teleurstellende 14 graden...hebben wij weer... ongelovelijk dat het weer ineens zo dramatisch kan veranderen !!! Met nog maar 5 km te gaan kwamen we langs Monterey en net zo plotseling als we de mist inreden reden we er ook weer uit en daar was de zon weer pfffft, maar 4 km verder in het iets hoger gelegen Carmel was alweer mistig... Dus na ingechecked te hebben in ons motel voor de komende dagen zijn we direct weer richting Monterey vertrokken en hebben we daar een lekkere strandwandeling gemaakt en hebben we daar heerlijk in een visrestaurantje gegeten. Nu zitten we fijn op onze kamer... hopelijk is het morgen een stukje beter hier in Carmel... Voor nu welterusten en wellicht tot morgen !!! Groeten, Cinenden

Oakhurst - Sequoia National Park - Tulare (280km)

Daar zijn we weer... Vanmorgen een tussenstop gemaakt bij de lokale Starbucks in Oakhurst. Ten eerste voor een lekker bakkie pleur, en ten tweede omdat daar gratis en redelijk snel internet beschikbaar is.... hier heb ik dan ook de verhalen en foto's van de afgelopen dagen kunnen posten... Na deze actie zijn we in de auto gestapt en naar Sequoia NP gereden Onderweg kwamen we bij toeval langs Sun-Maid, het wereldberoemde rozijntjes merk, waar een ieder van ons mee is groot gegroeid !!! Uiteraard hebben we hier een tussenstop gemaakt om er een kijkje te nemen.... Sequoia National Park is beroemd om zijn sequoia bomen... een machtig grote boomsoort welke ruim 100 meter hoog kan groeien en een diameter van de stam heeft van zo'n 13 meter.. of zoals clown Bassie zei : "Allememachies Adriaantje wat hebben ze hier een grote bomen !!!". Na een korte wandeling door dit grote bomen bos zijn we weer in de auto gestapt riching Tulare, onze overnachtigsplaats deze nacht... hier aangekomen hebben we ingechecked en zijn we direct weer weggegaan om heerlijke sushi te gaan eten, dah lus ik !!! Hierna weer snel terug naar ons motel voor een overleg over wat we de laatste dagen van deze waanzinnige reis gaan doen... morgen is onze laatste behoorlijke reisdag, we vertrekken dan weer richting de kust en zullen de komende 3 nachten weer in Carmel verblijven, waar we heerlijk nog even een paar dagen van het mooie weer en het strand gaan genieten !!! Op de tv hebben ze het al de hele avond over het noodweer, vanwege Sandy, aan de andere kant van de States... hier is daar niets van te merken... vanmiddag was het 28 graden en we hopen dat dat de komende dagen nog even zo blijft !!! Wel hopen we dat KLM de komende weken alle vluchten van en naar Amerika annuleert zodat we minimaal nog 2 weken moeten blijven ;-) Voor nu welterusten en tot morgen !!! Greetz, Cinenden

Tioga pas en Yosemite (227km)

Hallo lieve mensen, Hier zijn we weer...de laatste dagen wil het allemaal niet zo lukken met het internet.... in de laatste paar accomodaties was de verbinding erg slecht, en als we een redelijke lijn hadden was de reismee website in onderhoud... Nou ja... hopen dat ik morgen alle verhalen van de afgelopen dagen kan posten.... Vandaag (zondag de 28e) weer een heel bijzondere dag meegemaakt... Ons vertekpunt is zoals eerder genoemd een echt wintersport gebied... dus koud... aan het einde van de dag geeindigd in Oakhurst waar het 26 graden was... en dat over een afstand van zo'n 260 kilometer...bizar toch ?! Zoals gezegd vanmorgen vertrokken uit Mammoth Lakes richting Yosemite via de Tioga pas.... Deze pas was gewoon geopend en zonder problemen begaanbaar... Wat een prachtige rit was dit naar de ingang van het Yosemite National Park... Bij Yosemite aangekomen viel onze mond helemaal open... wat een schitterend stukje natuur is dit weer ! Het is een enorm dennenbos met meren en veel wild... heel vaak kom je borden tegen waarop staat hoe te handelen bij het tegenkomen van herten en beren... Tijdens een van de vele stops die wij hier maakten stond een hert blaadjes van een boom af te eten... en het beestje was helemaal niet schuw....wauw.... omdat er veel sneeuw lag heeft Cindy een aantal voetafdrukken gezien van kaboutertjes... erg bijzonder !! Vandaag tijdens het diner spraken wij over het feit dat deze reis z'n einde nadert, maar ook realiseerden wij ons hoe gelukkig wij zijn dat wij dit allemaal mogen meemaken !! En wat hebben we een hoop mooie dingen gezien en meegemaakt... Ook voor de komende dagen staan er nog een aantal leuke en mooie dingen op het program... rustig an nog effe en vollop genieten !!! Groeten, Cinenden

26 en 27 oktober (342km)

Vrijdag... Vanmorgen na het ontbijt de auto weer ingepakt en vertrokken voor een relatief korte rit naar Bishop. In dit dorp hadden we niet veel bijzonders op de planning staan... volgens de gidsen kan je hier prachtige wandelingen maken, dus dat was ons voornemen... Bij het binnenrijden van dit prachtig gelegen dorp met op de achtergrond de besneeuwde bergen van het Sierra Nevada gebergte kwamen we langs de Bishop country golf club... we keken elkaar aan... en beiden wisten we op dat moment wat we gingen doen vandaag... een rondje golfen. Omdat we totaal geen golfspullen bij ons hadden moesten we alles huren, alleen Cindy heeft nog een handschoentje gekocht... Omdat het vandaag erg druk was op de golfbaan werd ons gevraagd of wij het bezwaarlijk vonden bij een andere groep van 2 spelers aan te sluiten, iets waar wij geen bezwaar tegen maakten... We kregen een mooi kart mee om maar vooral niet moe te worden en daar gingen we... Zoals gewoonlijk gingen de eerste 2 holes erg moeizaam, maar daarna ging het zowel bij Cindy als bij mij alleraardigst...ik heb zelfs een birdie gescoort...mijn allereerste !!! Na het golfen hebben we ingechecked in ons motel welke pretendeert het beste motel ooit te zijn...als je het ons vraagt een grote leugen, geen werkend internet, dus geen verhaal op de site, en een niet al te schone kamer....nou ja, het is toch maar voor 1 nachtje... Nadat we onze spullen op de kamer hadden gelegd zijn we te voet het dorp ingelopen... erg gezellig kan ik melden. In een gezellig lokaal restaurantje hebben we beiden voor het eerst meatloaf gegeten... best binnen te houden je wordt er dus niet ziek van, maar of we het een volgende keer nog eens zullen bestellen weet ik niet.. In dit dorp bevind zich ook een kleine bioscoop... en vanavond was de premiere van de animatiecomedy 'Hotel Transylvania' ... omdat het nog redelijk vroeg was hebben we kaartjes gekocht en zijn we deze film gaan bekijken... echt een toppertje !!! Na de voorstelling snel teruggewandeld en lekker onder de wol gaan liggen... Zaterdag... Vanmorgen na het ontbijt weer in de auto gestapt en richting Mono lake en Bodie gereden... Als eerste kwamen we langs mono lake een zoutwater meer wat het leuk doet op de foto, maar dan alleen maar omdat je op foto's de geur niet meekrijgt...stinken !!! Na hier wat foto's te hebben gemaakt zijn we doorgereden naar Bodie. Bodie is een oud en verlaten goudzoekersdorp. Omdat men dit dorp als monument heeft gekenmerkt is alles in een redelijke staat behouden gebleven en rest er nu een erg fotogeniek vervallen dorpje midden in de bergen... Na hier uitgebreid foto's te hebben gemaakt, en gespeeld te hebben met onze nieuwe lensen zijn we doorgereden naar onze verblijfplaats voor de nacht...het wintersport dorpje Mammoth lakes, en ja er licht hier al enkele weken sneeuw !!! Voor morgen staat Yosemite op het programma welke we zullen betreden via de bekende Tioga pas... we heben ons laten vertellen dat deze pas tot vorige week gesloten is geweest voor autoverkeer omdat er teveel sneeuw lag, maar hij is sinds vorige week weer open... Ik wilde mijn verhalen en foto's van gisteren en vandaag eindelijk versturen, maar er blijkt onderhoud te zijn aan de reismee website... dus zodra het mogelijk is zal ik deze posten...voor nu welterusten !!! Greetz, Cinenden