Vakantieblog van cinenden West Amerika

Las Vegas - Death Valley - Lone Pine (648 km.)

Hey hallo, Vandaag zoals gisteren reeds gezegd een behoorlijke reis achter de rug, we hebben 648 km gereden... Na even uitgeslapen te hebben, hebben we met pijn in onze hartjes Las Vegas verlaten... en zijn we innoordwestelijke richting vertrokken...op naar Death Valley... na zo'n 2,5 uur rijden arriveerden we in Death Valley National Park... en tsja wat kan ik hier over zeggen.... een dooie boel hahahahaaaa... Hier is werkelijk niets en dat maakt het ook weer mooi... op het laagtse punt, dit is Badwater zo'n 86 meter onder zeeniveau, was het vandaag 29 graden...dit is zowiezo het laagste punt van de gehele VS en staat bekend als een van de warmste plekken ter wereld...in de zomermaanden is 60 graden geen uitzondering (!)... Na een tijdje kwamen we langs Stovepipe Wells, hier kan je leuk overnachten, maar wij hadden een een stukje verder iets gereserveerd... vlak voor Stovepipe Wells liggen de zandduinen, een prachtige zandwoestijn midden in Death Valley... wij waren hier rond zonsondergang dus hebben we een paar mooie plaatjes kunnen schieten!!! Nadat we onze fotoreportage hadden afgerond werd het snel donker.... en donker hier is echt diep donker zwart donker... en ik moest nog zo'n 160 km. sturen waarvan de eerste 100km. door de bergen... Rustig aan dan maar... de cruisecontrol aangezet op 120 Mph, geen idee wat dat betekend...maar het schoot wel lekker op hahahahahaaaaaa. Nee we hebben het rustig aan gedaan en na een tijdje kwamen we weer wat in de bewoonde wereld, en zijn we inmiddels aanbeland in onze overnachtingsplaats Lone Pine aan de Siera Nevada. Nadat we onze koffers in de kamer hadden gezet zijn we eerst opzoek gegaan naar een leuk restaurantje... deze keer hebben we bij de lokale Bruce Lee (Merry-go-round) gegeten... en ik moet zeggen dit was echt een succes... ik had garnalen in citroensaus met witte rijst en Cindy had gebakken Noodles met kip, beef en garnalen hmmmmm.... Nu weer terug op onze kamer om zometeen lekker achter de wollen onderbroek te kruipen...Morgen staat er weer een wandeldag op het program, maar daarover morgen meer... Welterusten en tot morgen !!! Groet, Cinenden