Vakantieblog van cinenden West Amerika

Las Vegas

Hi, Mensen mensen wat een stad is dicht... Ik zou zeggen 'als je het niet met eigen ogen gezien hebt, geloof je het niet'. Gisteren hebben we een verkenningstocht over de strip gemaakt en het maakt volgens mij niet uit hoe vaak je dit doet...elke keer zie je weer nieuwe dingen... En het leuke is... zo goed als elk hotel heeft iets bijzonders wat leuk is om te zien. Gisteren zijn we eerst de noordkant van de strip (het oudere rustigere deel) eens opgelopen..ons hotel bevind zich ergens in het midden... Het Stratosphere hotel heeft de Stratospheretower...en toren welke 2 keer zo hoog is als de euromast (en ook de space needle in Seattle)... maar of dat nog niet genoeg is zijn er helemaal bovenop (109e etage !) een aantal kermisattracties.... zo is er een soort achtbaan die ver over de rand stopt en met een soort wipmechanisme ineens de diepte inzakt...daarnaast is er een hangende draaimolen welke tijdens het draaien over de rand wordt gehesen zodat je al draaiende boven een afgrond va 357 meter bungelt... en wat ook spannend is is dat je in een stoeltje kan plaatsnemen om vervolgens langs een buis omhoog geschoten te worden... je begrijpt echt iets voor mij !!! Na aandringen van mijn ega heb ik wel mijn angsten opzij gezet en ben ik mee naar boven gegaan...en ik moet zeggen wat een fenomenaal uitzicht !!!! Wat ook leuk was is dat ik goed naar de daredevils heb kunnen kjjken welke wel zo'n attractie indurfden.... het schijnt dat onze zingende topper Gordon het wel heeft aangedurft in de achtbaan plaats te nemen... Na deze, voor mij overwinning, snel naar beneden om de zuidkant eens verder te ontdekken... Ik zal en kan bijna niet alle hotels beschrijven maar het ene moment waan je je in het circus, vervolgens in Venetië, dan weer in hartje Parijs met een echte Eiffeltoren vervolgens in New York dan sta je ineens in een tropisch regenwoud om vervolgens via de pyramide van Toetanchamon en de tikibar langs Monte Carlo te eindigen op een piratenboot waar je in de verte nog een vulkaan uit ziet barsten met daarnaast een spectaculaire fonteinenshow. Klinkt dit al druk en veel ? Dan zou je echt hier eens moeten komen kijken want het geheel wordt nog eens afgemaakt met miljoenen led en neonlichtjes... en dan heb ik nog niet eens gesproken over de honderden casino's hier... Gisteren zijn we in zo'n casino geweest... ik had een briefje van $5 in mn zak en zette deze op rood en wat bleek.... ik heb hier ook last van die zwarte hahahahaaa... snel maar weer naar buiten. Het is ons gelukt om kaartjes te bemachtigen voor Zumanity een show van Cirque du Soleil... wauw wat een mooie en grappige show is dat...en wat zijn die mensen lenig !! We proberen hier veel te filmen omdat fotograferen erg lastig is... het wordt hier pas leuk en mooi als het donker wordt en dat is lastig te fotograferen..vandaar even geen of weinig foto's... Wij gaan nog even verder genieten hier... Groeten van Cinenden

Marion

Wat geweldig allemaal! Geniet ervan en ik vind jullie reisverhalen echt geweldig om te lezen.

Cees en Nel

Wat spannend allemaal, leuk om met jullie mee te leven.
En nu ook nog een gokje wagen zeker?? Pas op dat je niet te overmoedig gaat worden he.
Veel plezier verder.

Henny

veel plezier we genieten van jullie verhalen.

Pa en ma Scholte

Wat een fantastisch reisverslag staat er weer op jullie site.
Lekker van kunnen genieten na al de ellende.
Cin en Den nog bedankt voor jullie telefoontje, het heeft pa enorm goed gedaan ( en mij ook nauurlijk).
Nou ga nog maar lekker genieten. XXX