Vakantieblog van cinenden West Amerika

Zion National park - Las Vegas

Hallo allemaal.... Vanmorgen opgestaan en vertrokken richting Zion NP... onderweg nog even de mogelijkheid besproken om de Grand Canyon Skywalk te gaan bekijken... en groot glazen plateau, welke 22 meter over de rand van de Grand Canyon is gebouwd... krijg al zweet in mn handjes als er over schrijf... Niet al te ver vanwaar we on nu bevinden is deze te bezichtigen... toch besloten dit achterwege te laten, en volgens Cindy omdat ik dat toch niet durf ;-) Doorgereden dan maar naar Zion NP... daar aangekomen eerst het 'gratis' gedeelte bekeken en wederom een schitterende natuur, daarna het 'betaalde' gedeelte bezocht, wij hoefden hier niet voor te betalen omdat wij immers een jaarkaart hadden aangeschaft. Beiden hadden we het gevoel al zo veel mooie dingen gezien te hebben, en dat het wellicht een beetje 'gewoon' begint te worden...maar ik vond dit ook mooi, maar in geen verhouding met wat we de dag daarvoor in Bryce hadden gezien... daarom hebben we hier vooral wat met onze nieuwe lenzen gespeeld, en ik moet zeggen hier zijn een paar hele aardige creaties uit voort gekomen... oordeel zelf over foto's... Hierna zijn we doorgereden naar...LAS VEGAS. Van te voren wist ik niet zo goed wat ik hiervan moest vinden, zeker omdat je zoveel tegenstrijdige berichten hoort... maar na 1 avond kan ik je zeggen "Viva Las Vegas" is echt heeeeel erg leuk. Geen narigheid op straat, zoals je wel ziet in andere grote steden, een compleet relaxte sfeer en miljoenen en miljoenen lichtjes op straat en wat een hotels.... zo gaaf om hier in het echt te zijn !!! We hebben een wandeling over (een deel van) de strip gemaakt, en zijn bij het Venetian naar binnen gegaan....hier hebben ze venetie nagebouwd, compleet met gondels met toeristen welke door het hotel met winkelcentrum worden rondgevaren door een zingende gondelier....veel bruggen en het San Marcoplein....mijn mond viel echt open !!! En dan te bedenken dat er nog veeeeel meer van dit soort hotels zijn welke een bezoek meer dan waard zijn. We hebben onze kamer in het Riviera hotel voor 3 nachten, maar denk dat we er minimaal nog 1 aan vastplakken. Na deze wandeling zijn we naar een ticketbox gegaan waar je kaartjes kunt kopen voor allerlei verschillende voorstellingen... en ook hier bleek al snel dat we langer moeten blijven om een paar leuke show te kunnen bekijken.... voor deze avond hebben we kaarten gekocht voor X-Burlesque, wat een mooie show was dat... voor vanavond gaan we proberen kaarten te bemachtigen voor 1 van de shows van Cirque du Soleil....hopen dat het lukt.... Na een goede eerste nacht in Vegas hebben we het ontbijt op de kamer laten komen... beetje decadent, maar wel leuk... heerlijke verse zalm, gebakken eieren met spek, verschillende broodjes, jus 'd orange en koffie...het tafeltje werd op de kamer gedekt...ik zeg, zo red ik het wel tot mn pensioen !!!! Nu ff douchen en deze stad gaan verkennen....succes met de kou en nieuwe werkweek !!! Groeten, Cinenden

Edwin

Ooit ook in Riviera geweest. Kan me alleen herinneren dat de dames in de show waarschijnlijk allemaal dezelfde plastisch chirurg hadden.

Cindy

Hahaha de dames in de show van de Riviera idd als je de foto's ziet ;-) in de show waar wij geweest zijn viel dat reuze mee