Vakantieblog van cinenden West Amerika

19 en 20 oktober

19 en 20 oktober Hi, Gisteren was de internetverbinding letterlijk niet om over naar huis te schrijven, dus tracteer ik jullie nu op 2 epistels...leuk he ?! Vrijdagochtend 19 oktober na lekker ontbeten te hebben in een naastgelegen restaurant, weggereden uit Greenriver richting Goblin Valley State Park. Dit is een leuk park om eens gezien te hebben. Ook hier allemaal vreemd uitziende rotsformaties, in dit park zien de rotsformaties eruit als Goblins een soort dwergen. Dit is voornamelijk een leuk park met kleine kinderen vanwege de verhaaltjes en omdat zij hier overal op- en in kunnen klimmen. Na hier een wandeling te hebben gemaakt zijn we in westelijke richting vertrokken voor een flinke rit naar Cannonville, een klein dorpje net voor Bryce Canyon National Park. Na aankomst hebben we ons wat opgefrist in de kamer en waren we klaar voor het diner. Omdat dit in ons motel niet kon zijn we in de auto gestapt... Na een paar minuten in het pikkedonker, zonder resultaat, wat rondgereden te hebben heb ik het navigatiesysteem aangezet en haar gevraagd wat het dichtsbijzijnde restaurant was...nou die lag op 38 kilometer afstand (!) Toen maar teruggereden naar ons motel en hebben we in de supermarkt wat magnetronmaaltijden gekocht en deze op onze kamer opgewarmt en met enige tegenzin naar binnengewerkt. Hierna zijn we snel gaan slapen want morgen staat weer een TOP dag op het programma..... Na een goede nachtrust vroeg opgestaan en na 3 geroosterde boterhammen met een bakkie pleur naar binnen te hebben gewerkt vertrokken richting Bryce Canyon NP.... Na een klein halfuurtje rijden hier aangekomen... en wederom viel onze mond open van verbazing van al het moois wat daar te zien is... waanzinnig !!! Na bij de het visitors centre een hiking map (kaart met wandelroutes) te hebben gekocht zijn we met de auto naar het startpunt (Sunset point) van de door ons uitgezochte wandeling gereden. De parkranger bij het visitorscentre had aangegeven dat de wandeling welke wij hadden uitgezocht zo'n 2,5 uur zou duren dus.... kom maar op dachten we... Vol goede moed zijn we begonnen met vooral heel veel ver naar beneden te lopen door de echt overweldigende natuur... eenmaal beneden moesten we onze eerste wandelroute (de Queens garden trail) verlaten en verder lopen op de 'Navajo loop'... bijna bij het einde van deze route konden we kiezen, weer naar boven of aansluiten bij een volgende route... omdat alles tot nu toe heel voorspoedig ging, en we pas 5 kwartier onderweg waren besloten we de aansluitende 'Peekaboo loop' te lopen, wederom stonden we beiden verbluft van de prachtige omgeving... Deze laatste wandeling leidde ons dwars door de vallei... na deze route nog eens 5 kwartier gevolgd te hebben, zijn we de bordjes richting Bryce Point gaan volgen dit was nog eens 2 kilometer redelijk stijl de berg op, het kostte ons 3 kwartier om dit af te leggen. Eenmaal boven hadden we verzonnen het (gratis) shuttlebusje te nemen, en uit te stappen op ons beginpunt... na een kwartier te hebben gewacht kwam er een parkranger langs welke ons vertelde dat de shuttlebusjes alleen in de zomermaanden reden... de klootzak !!! Er zat niets anders op dan maar weer op te staan en langs de bovenkant van de vallei terug te lopen naar het beginpunt... dit bleek nog eens 6 kilometer lopen te zijn... en na een uur lopen hadden we eindelijk onze auto weer teruggevonden...pfffft, nou de mensen die nu nog twijfelen aan mijn conditie.... ik geef het jullie te doen.... mijn hartje is duidelijk door de apk gekomen... en ook mn knietjes hebben zich redelijk goed gehouden tijdens deze tocht... Moe maar voldaan zijn we ingestapt voor onze rit naar ons overnachtingshotel in Cedar city, een universiteitsstadje in de staat Utah. Morgen zullen Zion National Park bezoeken en daarna rijden we door naar Las Vegas, hier hebben we inmiddels een hotel geboekt voor 3 nachten, zodat dit ook weer een rustpuntje in de vakantie zal worden. Cindy staat nu onder de douche en ik ga zo ook even het stof van me afspoelen...daarna gaan we een beer schieten, want ik heb het gevoel dat ik die wel op kan !!! Voor nu een mooie avond en tot morgen vanuit Las Vegas !!! Ohja, ik weet dat het nog lang duurt voordat we terugkomen....maar degenen die mij de hand willen schudden...kijk naar beneden.... waarom? omdat ik vandaag mijn beentjes tot aan mijn knieen versleten heb, en dus zo'n 50 cm. korter ben geworden.... Groetjes, Cinenden

Tessa

Wauw wat hebben jullie een tocht afgelegd, knap hoor.

J&P

Haha die Den :-)))))) HUMOR! Straks in Vegas wel echt lekker gaan chillen hoor, daar heb je tenslotte vakantie voor...

Janny en Magnus

Wat een tocht! De natuur is er inderdaad overweldigend. Men denkt dat het het handwerk van de indianen is. Ik betwijfel dat, want ze hadden toen nog geen vorklifttrucks. Laat jullie trouwens door de zalm niet Foppen, in Nederland zijn er zelfs mensen aan overleden.
Ook wij hebben ervaring met de Amerikaanse familie-steaks (en dan een familie met 10 kinderen). Je hebt er een week genoeg aan, zeker als er ook nog 2 liter ketchup bij wordt geserveerd. Geniet verder van de reis, zoals wij van de verslagen genieten. Volgende keer misschien naar China, daar kun je ook wandelen.

Pa en Ma

Fijn dat je 50 cm.korter bent geworden want dan kan ik je weer recht in je ogen kijken en voel ik me niet meer zo klein !Nou ,geniet maar van alles , maar blijf wel een echte Ollander hoor en geen Yank ! Groetjes ,Pa / Ma .
With love.......

Pa en ma Scholte

Gezien de prestaties die jullie hebben geleverd begrijp ik dat het met Dennie weer een stuk beter gaat. Er staan ook weer prachtige plaatjes op de site. Cindy achter het stuur in Amerika, fantastisch meid.
Wij hebben echter niet zulke fijne dagen achter de rug.
Tante Nel is van de week weer opgenomen in het ziekenhuis. Helaas is ze vannacht overleden. Voor haar beter want het was helemmal niets meer. Zaterdag is de crematie.
Genieten jullie lekker en veel liefs van ons.
P.s de groetjes van Carin, ze hebben deze reis ook gemaakt toen van ze van Rick zwanger was.

Pa en ma Scholte

oeps! foutje in de tekst. XXX

zussie

Dag lieffies, zijn jullie alweer een beetje uitgerust van deze barre tocht? ze zeggen broertje dat wanneer je geslapen heb, dat je dan op je langst bent, nu maar hopen dat de 50 cm er weer aan zit:) Hey maar lieffies, wat een top vakantie hebben jullie zeg! wat een ervaringen! heel veel plezier in Las Vegas!!!! dikke kus van zussie