Vakantieblog van cinenden West Amerika

16 en 17 Oktober (356km)

Op dinsdag werd ik wakker en jahoor... keelpijn, hoofdpijn je begrijpt het al een zwaar ziekbed was mij ten deel gevallen... Ondanks deze tegenslag ;-) heb ik mezelf vermand en hebben we een uitstapje gemaakt naar "The Navajobridge" zoals de naam doet vermoeden is dit een brug gebouwd door de Navajo indianen over de Colorado river... opzich is dit niet zo heel speciaal...wat hier de toeristen naartoe laat komen is dat hier Californische Condors zijn uitgezet en met een beetje geluk kan je er een of twee spotten. Als deze vogels volgroeid zijn kunnen ze een spanwijdte bereiken van 2,9 meter (!) en kunnen per dag zo'n 325 km afleggen. Na een tijdje rondkijken hebben we 3 condors gezien, vlakbij de brug, maar dit waren nog jonkies... jammergenoeg had ik mijn telelens in de auto laten liggen en heb er dus geen heel duidelijke foto's van kunnen maken.... Op de terugweg kwamen we langs "The horseshoebend" een bocht in de Coloradoriver welke van bovenaf gezien exact de vorm heeft van een hoefijzer... dat van bovenaf was inderdaad wel erg hoog, dus met zweet in de handjes heb ik het toch aangedurft om net voor het randje een foto te maken... en speciaal voor de buurman... "Dit zijn Cindy's voetjes" hahahahahaaaaa. Hierna zijn we terug gereden naar onze verblijfplaats (Debbies hideaway) en heb ik 's middags nog even 2 uur geslapen... hierna hebben we iets gegeten en ben daarna weer direct mn bedje ingedoken... Vanmorgen ging het gelukkig alweer een stuk beter... na een goed ontbijt zijn we in noordelijk richting vertrokken... op naar Monument Valley... hier zijn vele western films opgenomen... en ook dit is weer een prachtig stukje natuurgebied... Er is een route uitgezet van zo'n 27 km dwars door Monument Valley...enige nadeel... het zijn onverharde wegen... en durfde het na een kilometer of 3 niet aan verder te rijden... Na deze tocht zijn we doorgereden naar onze verbijfplaats voor de nacht, Mexican Hat een dorpje in de middle of nowhere welke bekend staat om zijn goede restaurant. Uiteraard is dit een bbq restaurant maar het bijzondere hier is dat de steaks op een schommelend rooster boven het vuur worden gegaard...zonder te overdrijven kan ik zeggen dat dit een van de lekkerste zoniet de lekkerste steak is die ik ooit heb gegeten...gelukkig had ik die van 14oz. besteld een ons of 4... ze hadden nog een maatje groter maar dan werd het gelijk een kilo... een beetje teveel van het goede... Nu zitten we nog lekker in onze korte broekies buiten een verhaaltje te schrijven... Voor nu een fijne avond en tot morgen !!! Groeten, Cinenden

Reacties

Reacties

tessa

Vervelend dat je ziekies bent, maar een stoere bikkel als jij gaat gewoon door. Tot nu toe volgens mij erg mooi en interessant. Heerlijk. Leuk om mee te lezen. Xxx

Nel en Cees

He broertje,

Zorg je er wel voor dat je fit blijft en dat je in een betere conditie terug komt dan vorig jaar. Geniet maar alles met mate (en dan heb ik het over eten en drinken) hihihi.
Veel plezier nog en beterschap.

Pa en ma Scholte

Niet zo leuk dat je ziek bent. Het heerst zeker wereldwijd. Pa is ook geveld en ik heb er ook een schampschot van meegekregen. Maar ook hier gaat het wat beter. We hopen dat je weer snel het ventje bent. Pas goed op jezelf.
liefs pa en ma

Pa en Ma

Hoi wereldreizigers,hoe gaat het?We hopen weer wat beter.Jullie hebben weer mooie dingen gezien en wij ook.Het is altijd weer leuk ,om jullie zo te volgen.Ga gewoon door met genieten,maarrrrrpas goed op jezelf!!Met ons is alles oke , dus nog heel veel plezier .
Groetjes , Pa en Ma ..........with love....doeiiiiiiiiii

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!