Vakantieblog van cinenden West Amerika

Carmel & Monterey 31 oktober (halloween) en 1 november

31 oktober.

Deze laatste dagen verblijven we in "The Village Inn" in Carmel. Vandaag zijn we naar Cannary Row in Monterey gereden. Gewinkeld en onze verzameling platgeslagen Pennies aangevuld (vinden we leuk

Wink
) We hebben hier een winkeltje ontdekt waar je "ouderwetse foto's" in een oud pakkie kan laten maken. Wegens Halloween zijn ze vandaag gesloten. Maar ik heb een flauw vermoeden dat Cindy het morgen nog eens wil proberen. Het weer is niet zo top, dus zo zijn we nog lekker even van de straat. Op aanplakbiljetten hebben we gezien dat bij de "Del Monte Mall" vandaag Halloween geviert wordt. Bijzonder om te zien hoe ze dit vieren. Wij Nederlanders verwachten een gezellig Carnaval maar dat is niet geheel het geval. Men versiert prachtig zijn huis, bakt taarten in halloweenstyle, verkleed zich in een mooi pakkie.......en gaat dan snoep ophalen bij huizen, winkels en kraampjes. Er is geen muziek, er wordt niet gedanst....en erg weinig gelachen. Tja, onze voetjes bleven ook maar op de vloer.....staat anders ook weer zo raar. In Carmel hebben we nog even rondgeneusd. Ze hebben hier zulke leuke huisjes, net de Efteling en het sfeertje is zo gezellig. Na een heerlijke pizza, hebben wij ons mandje weer opgezocht. Truste!

1 november.

Onze laatste dag hier in Carmel, het regent in Carmel en ook in Monterey. Dus zijn we weer naar de fotoshop "Doc Wenzel's Old Time Portraits" teruggegaan. Martin heeft ons daar in een paar prachtige pakkies gehesen en daarna op de kiek als 2 lui uit de Lucky Luke strips, compleet met handboeien, geweer en zakken geld. Van Martin nog een paar tips voor vandaag meegekregen. De kust richting 17 Mile Drive afgereden, supermooi hier. Daarna bij de Monarch Grove Sanctuary geweest; hier overwinteren de Monarch vlinders. Wow dat is mooi!! Ze hangen hier in trossen aan de boom. 's Avonds hebben we erg lekker gegeten bij "Dametra Café", het eten is een mix van mediteraanse landen. Oef het laatste avondmaal en dan weer huiswaarts. Die 5 weken zijn omgevlogen. Boehhhh ik wil nog niet terug

Cry
.......kunnen we niet nog even doorreizen? Please??