Vakantieblog van cinenden West Amerika

Tulare - Kingsburg - Carmel (324km)

Hoi hoi, Daar zijn we weer.... Vandaag hebben we onze laatste behoorlijke reisdag gehad.. snik snik. Na ons vertrek uit Tulare vanmorgen hebben we de snelweg in noordwestelijke richting genomen naar onze bestemming van vandaag...Carmel, hier zijn we eerder deze vakantie ook geweest maar dit beviel ons zo goed dat we onze laatste dagen hier nog even willen genieten van zon, zee en strand... Na een tijdje rijden kwamen we weer langs Kingsburg,je weet wel van de rozijntjes....in deze stad is ook een zweedse wijk, zoiets als Svea park maar dan iets groter, met een grote gezellige winkelstraat. Omdat we nog niet hadden ontbeten hebben we hier bij een bakkerijtje heerlijk ontbeten met Aebleskivers....een soort poffertjesballen met jam...best te doen !!! Daarna verder richting de kust.... het gebied waar we doorreden staat bekend om zijn landbouw activiteiten... zo vindt je hier kilometers grote akkers met alleen knoflook... en lang de weg allerlei kraampjes waar de boeren hun handelswaren verkochten... zo hadden ze bij de knoflookboeren knoflookjam en ja zelfs knoflookijs... misschien een bolletje meenemen voor mn moeder, die is daar toch zo gek op !!!! Maar ook citrusfruit, walnoten, appelperen (of aziatische zandperen), druiven...noem maar op... De temperatuur werd steeds hoger naarmate we de kust naderde... zo'n 25 km voor Carmel was het 29 graden in de heuvels... na de laatste heuvel, zo'n 20 km voor Carmel reden we van het ene op het andere moment een dichte mist in en daalde de temperatuur plots tot een teleurstellende 14 graden...hebben wij weer... ongelovelijk dat het weer ineens zo dramatisch kan veranderen !!! Met nog maar 5 km te gaan kwamen we langs Monterey en net zo plotseling als we de mist inreden reden we er ook weer uit en daar was de zon weer pfffft, maar 4 km verder in het iets hoger gelegen Carmel was alweer mistig... Dus na ingechecked te hebben in ons motel voor de komende dagen zijn we direct weer richting Monterey vertrokken en hebben we daar een lekkere strandwandeling gemaakt en hebben we daar heerlijk in een visrestaurantje gegeten. Nu zitten we fijn op onze kamer... hopelijk is het morgen een stukje beter hier in Carmel... Voor nu welterusten en wellicht tot morgen !!! Groeten, Cinenden

Pa en Ma

Hallo kinders,hier zijn ook wij weer met ons verhaal,we zijn weer helemaal op de hoogte van jullie doen en laten.
A.U.B.geen knoflook.want da lus ik nie !!!Wij vinden zuur-kool met spekjes en rookworst veel lekkerder.Hier gaat alles nog steeds prima en we wensen jullie nog een paar hele fijne dagen toe.PA en MA . with love , doeiiiiiiiiiii.

Pa en ma Scholte

We bedanken jullie dat we deze fantastische reis van zo dichtbij hebben mogen meemaken. We wensen jullie nog een paar fijne dagen en een goede reis terug.
Liefs XXX

Cees en Nel

Zo jongens, dat was het dan weer (bijna dan) helaas voor jullie is de storm gaan liggen en de KLM vliegt gewoon.
Dus een goede reis en we spreken jullie het weekend wel. Geniet van de laatste momenten. Tot snel.

Henny

bedankt voor alle mooie verhalen en wel thuis
Olga en Henny

Ineke

Jullie zijn al bijna thuis denk ik, maar net ff bijgelezen en laatste fotos bekeken, erg leuk en mooi !!!
fantastische reis hebben jullie gemaakt ! gr tot over paar dagen