Vakantieblog van cinenden West Amerika

Tioga pas en Yosemite (227km)

Hallo lieve mensen, Hier zijn we weer...de laatste dagen wil het allemaal niet zo lukken met het internet.... in de laatste paar accomodaties was de verbinding erg slecht, en als we een redelijke lijn hadden was de reismee website in onderhoud... Nou ja... hopen dat ik morgen alle verhalen van de afgelopen dagen kan posten.... Vandaag (zondag de 28e) weer een heel bijzondere dag meegemaakt... Ons vertekpunt is zoals eerder genoemd een echt wintersport gebied... dus koud... aan het einde van de dag geeindigd in Oakhurst waar het 26 graden was... en dat over een afstand van zo'n 260 kilometer...bizar toch ?! Zoals gezegd vanmorgen vertrokken uit Mammoth Lakes richting Yosemite via de Tioga pas.... Deze pas was gewoon geopend en zonder problemen begaanbaar... Wat een prachtige rit was dit naar de ingang van het Yosemite National Park... Bij Yosemite aangekomen viel onze mond helemaal open... wat een schitterend stukje natuur is dit weer ! Het is een enorm dennenbos met meren en veel wild... heel vaak kom je borden tegen waarop staat hoe te handelen bij het tegenkomen van herten en beren... Tijdens een van de vele stops die wij hier maakten stond een hert blaadjes van een boom af te eten... en het beestje was helemaal niet schuw....wauw.... omdat er veel sneeuw lag heeft Cindy een aantal voetafdrukken gezien van kaboutertjes... erg bijzonder !! Vandaag tijdens het diner spraken wij over het feit dat deze reis z'n einde nadert, maar ook realiseerden wij ons hoe gelukkig wij zijn dat wij dit allemaal mogen meemaken !! En wat hebben we een hoop mooie dingen gezien en meegemaakt... Ook voor de komende dagen staan er nog een aantal leuke en mooie dingen op het program... rustig an nog effe en vollop genieten !!! Groeten, Cinenden